تازه های پزشکی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تازه های پزشکی
نوشته شده در شنبه 3 فروردين 1392
بازدید : 1195
نویسنده : سید علی سهرابی

سکته قلبی ناشی از حرکات تند

پژوهش های جدید پزشکی نشان می دهد که حرکات ناگهانی ، مانند از جا پریدن در اثر صدای در یا زنگ تلفن ، می تواند به سکته قلبی منجر شود. برای بررسی صحت و سقم این موضوع تعدادی از دانشمندان در مطالعه خود 150 نفر مبتلا به انواع سکته هارا مورد بررسی قرار دادند. نتیجه بدست آمده بیانگر این واقعیت بود که در بیش از 20% موارد، تکانهای ناگهانی ناشی از صداهای بلند برای درخواست کمک یا سایر حوادث غیرمترقبه در فاصله دو ساعت پیش از سکته ، عامل سکته بوده است . براساس این تحقیقات مشخص شد که فشار شدید جسمی می تواند در کمتر از یک ساعت به سکته قلبی منجر شود. علت این نوع سکته احتمالاً جداشدن تکه های جرم از جداره داخلی رگها و مسدودنمودن راه رسیدن خون به قلب است .

.

.

.

 

حرکت هاوصداهای ناگهانی می تواند سبب سکته مغزی شود

تحقیقات نشان می دهد که حرکت های ناگهانی مثل از جای پریدن یا صداهای ناگهانی مثل صدای زنگ در می‌تواند نقطه آغاز سکته مغزی باشد. پژوهشگران 150 فرد مبتلا به سکته مغزی را مورد بررسی قرار دادند. آنان دریافتند که از هر پنج مورد سکته مغزی در یک مورد، شدت بیماری به دلیل شرایط بدنی و صدای بلند ناگهانی مثل درخواست کمک و یا دیگر وقایع غیرمنتظره تقریباً دو ساعت قبل از شروع سکته مغزی ، افزایش یافته است . نتایج نشان می دهد که فعالیت فیزیکی سنگین می تواند درکمتر از یک ساعت از طریق خروج ذرات پلاکت از شریان ها و انسداد رگ ها باعث آغاز حمله قلبی شود.

 



:: موضوعات مرتبط: چیستان , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: